Hrvatske poduzetnice više kukaju, a manje rade, umjesto da više rade, a manje kukaju

Statistika i istraživanja pokazuju:

Hrvatska je još zarobljena u negativnom raspoloženju, pesimizmu pa i letargiji. Rast BDP-a i kraj recesije realno još se ne osjeća, istaknuo je nedavno Ludwig Mertes na regionalnoj konferenciji Austrijskog ureda za vanjsku trgovinu “Austria Connect” u Zagrebu. Mertes je predstavio i istraživanje po kojemu su hrvatski poduzetnici pesimističniji i od stres-800x534-599x355njihovih kolega u BiH, dok su srpska poduzeća optimističnija i od austrijskih. U svakoj zemlji analitičari su ispitali 150 tvrtki, a na skali od 100 bodova, srpske tvrtke imaju 62, hrvatske 53, austrijske 55, slovenske 54 te tvrtke iz BiH 57 bodova.

Reklo bi se, promatrajući ovo istraživanje, da smo se našli u rupi u kojoj kukamo i naričemo, bez volje da izađemo iz nje. Jesu li doista hrvatske poduzetnice one koje stalno kukaju, a malo rade pa ne vide da je ustvari u tome temeljni problem našeg poduzetništva?

Za poduzetnicu Gledis Šprah (43) iz Pule koja je godinu dana poduzetnica, tu nema dileme - "bombardiraju" nas s negativnim vijestima, pa smo i mi postali negativni.

-  Svaki dan  vijesti počinju s negativnim događajima. U današnje vrijeme čovjek je sklon  pritisku medija i koliko god
se on trudio i pokušavao izdržati  tu negativnost jednostavno pritisak je prevelik. Nakon svih tih loših informacija nošenih medijima, u međusobnoj komunikaciji, čovjek i kad bi imao čime se pohvaliti, jednostavno se osjeća neugodno hvaliti se kad mu sugovornik samo kuka. Oni koji isključe dotok negativnih informacija i fokusiraju se na svoje ideje i svoje ciljeve, odskaču od mase, ali i uspijevaju u svom poslu
- jasna je ova "novopečena" poduzetnica s obiljem iskustva, koje je 2015. pretočila u svoju poduzetničku priču kad je otvorila tvrtku Glam Style studio. 

Gledis Šprah danas provodi edukativne radionice na temu „Poslovna komunikacija“ te održava tečajeve za  manekene i hostese. Jer je sama bila u manekenskim vodama, a nakon titule  Miss Istre zaposlila se u glazbenoj agenciji u kojoj je radila kao estradni manager i producent pune 23 godine. Godine iskustva dale su joj odličnu odskočnu dasku za vlastito poduzetništvo, a životni entuzijazam, vedrina i obilje energije poticaj da nikada ne poklekne i počne "kukati" kako je to sada gotovo uobičajeno. 

- Kada sam počela raditi 1992.g. u jeku rata, u mom poslu (estrada)  bez obzira na ratno stanje,  u Istri su svi hoteli imali muziku i sviralo se na svim terasama. Dovoljno je bilo postaviti 2-3-plakata, jednu najavu na televiziji ili radiju i bila je puna terasa/dvorana. Publika je tražila još i još. Bez obzira na rat ljudi su se družili i odlazili na zabave. Bili su sretniji i manje opterećeni - prisjeća se ova pulska poduzetnica, smatrajući da nam svima nedostaje više druženja poslovnih ljudi, međusobne komunikacije u živo, manje negativnih informacija putem medija, manje koruptivnih situacija, manje pokazivanja i  davanja važnosti  negativnim  osobama.

- Treba pustiti  poduzetnike da  rade ono u čemu uživaju, ne ih trovati nebitnim stvarima. Poticati ljude da njihove kreativne ideje pretvore u svoj proizvod ili usluge - upozorava i savjetuje Gledis Šprah.martina-novotny

Za poduzetnicu Marinu Novotny (35), vlasnicu tvrtke NOTALIS iz Sračinca sve je "u glavi" - možemo kukati do sutra, ali nas to neće dovesti do uspjeha, poručuje. 

- Pozitivan stav je jako važan kak krećeš u vlasiti posao. Kada sam ja pokretala svoje poslovanje jedan moj prijatelj koji vodi uspješno poduzeće mi je dao jedan jako dobar savjet "Razmišljaj pozitivno, nemoj uopće razgovarati s negativnim ljudima, samo s pozitivnim". Kada krećeš u pokretanje vlastitog posla moraš imati vjere u sebe, reći sam sebi "Ja to mogu. Ja znam da ću uspjeti. Ako su mogli drugi mogu i ja, po čemu sam ja drugačija od njih - savjetuje Martina Novotny. 

No Hrvatska se doslovce guši u negativnoj atmosferi. Nikada više nego sada nije osuđivan tuđi uspjeh, a ispoljavana radost za tuđi neuspjeh. Kao da je pričanje o crnim temama svima znatno lakše  od pozitivizma, proaktivnosti i prije svega konstruktivnog razmišljanja. Zašto? 

Mirjana Petković (40) iz mjesta Strmec Samoborski u sjeverozapadnom dijelu Zagrebačke županije po struci je inženjerka poslovne informatike, te grafička dizajnerica. No, najvažniji segment njezinog poslovnog angažmana leži u Zagreb, 17.09.2015 - Life choach trenerica Mirjana Petkovicčinjenici da je licencirani Heal Your Life Trener i Wingwave Coach, 

- Glavne prepreke zbog čega ljudi ne gledaju pozitivno na sebe, svijet oko sebe i općenito na život su ograničavajuća uvjerenja, vjerovanja i blokade koje sputavaju ostvarenje postavljenih ciljeva. Nemogućnost otpuštanja prošlosti, ljutnja, zamjeranje, zavist, bavljenje drugima, a ne sobom… Najčešća ograničavajuća uvjerenja su „Nisam dovoljno dobar/dobra, Ne zaslužujem, Ne vrijedim, Ne volim sebe“, kao i vjerovanje da su uvijek svi drugi krivi i kada se promijeni svijet oko nas, da ćemo tada moći promijeniti sebe. Upravo zbog tih uvjerenja, u većini slučajeva vrlo nesvjesnih i potisnutih, ljudi dolaze k meni kako bi zajedničkim snagama, pomoću velikog broja tehnika koje koristim u svom radu, a koje odabirem individualno ovisno o temi s kojom klijent dolazi, otkrili, pronašli i osvijestili vlastite resurse, koje svi mi posjedujemo, i da bi svaki klijent otišao sa velikim osmjehom, zahvalnošću i punog srca te nove snage za početak svoje nove kreacije - svog novog života - analizira i savjetuje life coach Mirjana Petković. 

Sve tri poduzetnice iz naše priče utkale su u svoje tvrtke pozitivizam, želju za uspjehom, okružile se konstruktivnim i proaktivnim ljudima, djeluju, a ne kukaju. I uspjeh nije izostao  bez obzira kakvo nas "crnilo" okruživalo.

Gladis Šprah svoju je poduzetničku misiju usmjerila kreativnom pogledu na svijet održavajući edukacije s temama prezentacijske vještine i priprema za javni nastup, upravljanje osobnim imidžom, verbalna i neverbalna novi dankomunikacija, protokolarne aktivnosti i bonton u poslovnom svijetu. I u svemu što radi - optimizam je nužnost. 

- Kada sam slagala svoju priču, svi oko mene govorili su mi kako je to neodrživa priča. U moru tih negativnih valova, sama sebi sam rekla: prošla sam puno neugodnih trenutaka i situacija u poslovanju i uvidjela sam da ovakve radionice koje će biti dostupne i prihvatljive poslovnim ljudima dobiti će pravo mjesto. Imala sam viziju! Sortirala sam informacije iz medija, ubacila u petu brzinu, posložila i razradila teme, napravila plan i strategiju rasporeda i krenula. Istina, 1 korak naprijed, 1 koraka nazad, drugi dan sam 2 koraka naprijed i 1 korak  nazad ali  tako se poduzetništvo slaže,  korak po korak. Ne odustajem, previše sam sebe uložila u moju priču, da bih sada odustala. Jednog dana kad narastem biti ću velika - jasna i pozitivna je ova poduzetnica koja puno radi, a malo kuka, što savjetuje i ostalim kolegicama ako žele uspjeti na realnom tržištu. 

naslovna fotografija: www.huffingtonpost.com

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin