Evo koje osobine morate imati da biste bile uspješne poduzetnice

Profesionalni sportaši uvijek će reći da je za vrhunski uspjeh u ovoj branši potrebno 5 posto talenta i 95 posto napornog i marljivog rada. Jednako bi se moglo reći i za poduzetništvo. No, postoje neke univerzalne značajke po kojima se uspješna poduzetnica može prepoznati, uz pomoć kojih se znatno učinkovitije dolazi do željenog poslovnog uspjeha. Neke od tih značajki rezultat su našeg karaktera, no druge pak volje za edukacijom, ulaganjem u sebe i svoje poduzentištvo, spremnosti na izazove i pretakanje istoga u učinkovit tržišni nastup. Ako barem tri od navedenih značajki posjedujete, jednostavno ste već tada "osuđeni na uspjeh"! /Izvor informacija: Plavi ured - Poduzetnički centar Grada Zagrebafemale-entrepreneur

Komunikacijske vještine
Bilo putem telefona ili e-maila, komunikacija je važan segment u poslovanju jer pomoću nje održavate odnos s klijentima. Morate biti sigurni da je poruka koju ste poslali putem web stranice ili društvenih mreža ona koju ste zaista htjeli poslati. Ukoliko imate zaposlenike u vašoj firmi tada je komunikacija još važnija. Loša komunikacija može pridonijeti smanjenju produktivnosti zaposlenika kao i porastu grešaka ukoliko su vaše upute nejasne. Čak i ako niste dobar komunikator pokušajte uvidjeti kako zaposlenici reagiraju na vas kada komunicirate s njima. Izgledaju li zbunjeno kada im se braćate? Pitajte osobu s kojom razgovarate je li sve jasno te im dajte priliku da zatraže pojašnjenje ukoliko nije.

Osobni branding
Bilo da želite promovirati vaš posao ili se osobno pozicionirati kao stručnjak branše u kojoj radite jedno je sigurno, znati kako se poduzetnica1promovirati “online” ključno je za uspjeh. Aktivnost na društvenim mrežama i objavljivanje raznih sadržaja na web stranici dio su brandinga. To ne znači da možete objaviti bilo što. Nekvalitetan sadržaj može imati suprotan učinak. Stoga, pripazite! Niste rođeni pisac ili smatrate društvene mreže izazovnim? Započnite s pisanjem bloga ili zaposlite nekoga tko će to učiniti za vas.

Prodajne vještine
Koliku god averziju imali prema prodaji zapamtite jedno, morate biti prodavač da bi uspjeli u vlastitom biznisu! Svaki put kada održite “pitch” pred investitorima ili pregovarate s prodavačem vi radite na prodajnim vještinama. Postoje razne strategije za uspješnu prodaju, a one najčešće ne uključuju “tipičnu prodaju” gdje vi drugu stranu uvjeravate da kupi vaš proizvod. Razmislite malo o razgovorima koje ste vodili sa vašim potencijalnim kupcima. Vrlo vjerojatno se razgovor svodio na rješenje problema kupca. Ako se usredotočite na činjenicu da želite pomoći vašem potencijalnom kupu, a ne “uvaliti” proizvod, sam proces prodajte biti će puno lakši.

Strateško planiranje
Lako je promatrati i analizirati poslovanje u sadašnjem trenutku, no jeste li sagledali širu sliku? Koji su vaši dugoročni ciljevi?
Strateško planiranje definira dugoročne ciljeve poslovanja. Bez strateškog planiranja i procjene istog u odnosu na konkurenciju te stanje u vašoj branši, nećete moći rasti i ostati konkurentni na tržištu. Postavite si ciljeve te izradite djelotvoran plan koji ćete pretočiti u stvarnost.poduzetnica

Financijska pismenost
Ne morate biti računovođa da bi pokrenuli vlastiti posao, ali ipak trebate imati osnovna znanja iz financija. Što više znanja imate sigurniji ćete biti te i time donositi bolje odluke za vaše poslovanje. Računovođa je tu da vam olakša cijeli proces no nemojte si dopustiti da ostanete neupućeni i ne znate gdje vaš novac odlazi. Vaša dužnost je voditi računa o troškovima i pronaći način za porast prihoda.

Uz navedene značajke  koje se tiču poduzetnice osobno, za poslovanje su jako biti i uvjeti koje osigurava država, kao i lokalna zajednica. A kada je poduzetničko ozračje u Lijepoj našoj u pitanju, kreirani zakoni za poticaj poduzetništva, kao i provedba te snaga njihovog učinka u službi unapređenja gospodarstva, citirat ćemo predsjednika udruženja malih i srednjih poduzetnika pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca Petra Lovrića: "Da se naši propisi primjenjuju u Francuskoj, u Parizu bi odmah mogli zatvoriti sve restorane i kafiće. Kad bi se naša država malo više bavila ljudima i njihovim potrebama, bili bismo osuđeni na uspjeh!"

 

Nekoć uspješna inženjerka strojarstva u kompaniji Walt Disney, Amerikanka Melissa Pickering, odlučila je biti sama svoja šefica te je prije šest godina osnovala  iCreate to Educate., danas iznimno uspješnu tvrtku. Kako sama rado ističe, prije no što se otisnula u vlastiti poslovni projekt pročitala je obilje knjiga na temu ženskog poduzetništva. Iz svega je razabrala jednu poruku - žene više melisasumnjaju u svoje sposobnosti nego njihove kolege poduzetnici. 

Da bi uopće bila uspješna, žena mora prvo pobijediti samu sebe, savjetuje ova ugledna američka poduzetnica. 

Slušajte savjete i učite od iskusnijih poduzetnica i poduzetnika

Da bi stekli iskustvo, ne morate ga sami "ispeći", nego ga možete "posuditi" od drugih - stoga  Melissa Pickering savjetuje da se na vlastitom poduzetničkom putu nađe što više poslovnih susreta, kongresa, druženja, radionica, programa poduzetničkog inkubatora radi prikupljanja, dijeljenja i upoznavanja s informacijama. U takvoj interakciji često se može otkriti griješimo li u nečemu, ali i načini kako to popraviti. Također mnogi će iskusniji poduzetnici pristati i na mentorstvo, što svakako na početku poduzetništva dobro dođe.

Budite predani svom poslovnom projektu

poduzetnica-uspjehKada sam započela svoje poslovanje, provela sam dugo vremena tražeći model po kojem ću raditi i što ću raditi da bi u tome imala najviše rezultata. Donijela sam odluke koje su se ticale ulaganja u moje proizvode, te promociju istih i po tom modelu sam poslovala sve dok rezultati tog modela nisu dali ploda. Nisam dvojila i nisam odustajala iako mi se ponekad činilo da tako neće biti - opisuje vlastiti primjer poduzetnica Pickering.

Cijenite poslovne veze koje ostvarite

Kad u svom poduzetništvu "otkrijete" ljude koji uvijek imaju dobre savjete za vaše poslovanje, informacije i pomoć, njegujte najviše što možete odnose s takvim osobama. Uvijek im dajte do znanja da ste nešto napravili prema njihovim savjetima. Riječ je o jednostavnoj poslovnoj mudrosti koju treba njegovati - svojevrsni društveni inkubator.

Usudite se napraviti zaokret, ako posao ne ide dobro

Niti jedna odluka koju donesete ne mora biti konačna. Ako se pozivamo na marketing - reklo bi se da  sve ima svoj različit pogled na istu situaciju. Kod donošenja odluka najvažnije je postaviti vremenski okvir u kojemu se ista mora donijeti, kao i za rezultate kojima mora uroditi. I ne strahujte ako plan ne uspije, mijenjajte ga ili prilagodite. Nemojte se zabijati glavom u zid, nego se usudite promijeniti pravac. 

 

Facebooktwittergoogle_pluslinkedin